Međunarodna zračna luka Zagreb je s današnjim danom, 27. veljače 2020. izmijenila oznake i znakove na manevarskim površinama, a temeljem zahtjeva Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo, vezano za promjenu magnetske deklinacije.
Magnetska deklinacija je kut<https://hr.wikipedia.org/wiki/Kut> između magnetskog<https://hr.wikipedia.org/wiki/Zemljino_magnetsko_polje> i zemljopisnog (geografskog) meridijana<https://hr.wikipedia.org/wiki/Zemljopisna_du%C5%BEina>. Uslijed promjene magnetske deklinacije, koja se događa svakodnevno, a za zrakoplovstvo mijenja i objavljuje u pravilu svakih pet godina, mijenjaju se i magnetski smjerovi uzletno-sletne staze. Promjena oznaka uzletno-sletne staze događa se kad uslijed promjene magnetske deklinacije, vrijednost magnetskog smjera staze utječe na zaokruženi broj oznake staze. Promjena magnetske deklinacije i magnetskog smjera uzletno-sletne staze usklađuje se u svim navigacijskim instrumentima koji se koriste u zrakoplovstvu.
Izmjena magnetskih deklinacija je multidisciplinarni projekt koji uključuje međunarodne zračne luke u Republici Hrvatskoj, aerodrome sa svjedodžbom ili odobrenjem, operatore zrakoplova, generalnu avijaciju, MORH te regulatorno praćenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.
Međunarodna zračna luka Zagreb je radi ove promjene bila obvezna izmijeniti oznake pragova (početak i kraj uzletno-sletne staze), informativne znakove i znakove naredbi. Ukupno je riječ o 32 znaka i 2 oznake na manevarskim površinama zračne luke, koje je sve bilo potrebno izmijeniti u jednoj noći.
Također je bilo potrebno izmijeniti oznake smjera uzletno-sletne staze na sustavu za upravljanje svjetlosnom signalizacijom na tornju Hrvatske kontrole zračne plovidbe i pripadajućim trafostanicama te ažurirati aerodromske nautičke karte i tekstualne podatke u Zborniku zrakoplovnih informacija (AIP).
Na ovom zahtjevnom poslu, čija priprema traje od početka 2019. godine, radili su stručnjaci različitih službi i profila zračne luke: službi razvoja, elektroenergetskog održavanja, aerodromskih aktivnosti, građevinskog održavanja, koordinacije prometa u stalnoj koordinaciji i pod nadzorom djelatnika Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Sve navedeno promijenjeno je u jednoj noći i s današnjim danom, 27. veljače 2020. stupila je na snagu primjena novih aeronautičkih karata i podataka iz AIP-a te je sve usklađeno s navigacijskim instrumentima za novi smjer uzletno-sletne staze, koji je umjesto dosadašnjih 05/23 od danas ima oznake 04/22.
Magnetska deklinacija je kut<https://hr.wikipedia.org/wiki/Kut> između magnetskog<https://hr.wikipedia.org/wiki/Zemljino_magnetsko_polje> i zemljopisnog (geografskog) meridijana<https://hr.wikipedia.org/wiki/Zemljopisna_du%C5%BEina>. Uslijed promjene magnetske deklinacije, koja se događa svakodnevno, a za zrakoplovstvo mijenja i objavljuje u pravilu svakih pet godina, mijenjaju se i magnetski smjerovi uzletno-sletne staze. Promjena oznaka uzletno-sletne staze događa se kad uslijed promjene magnetske deklinacije, vrijednost magnetskog smjera staze utječe na zaokruženi broj oznake staze. Promjena magnetske deklinacije i magnetskog smjera uzletno-sletne staze usklađuje se u svim navigacijskim instrumentima koji se koriste u zrakoplovstvu.
Izmjena magnetskih deklinacija je multidisciplinarni projekt koji uključuje međunarodne zračne luke u Republici Hrvatskoj, aerodrome sa svjedodžbom ili odobrenjem, operatore zrakoplova, generalnu avijaciju, MORH te regulatorno praćenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.
Međunarodna zračna luka Zagreb je radi ove promjene bila obvezna izmijeniti oznake pragova (početak i kraj uzletno-sletne staze), informativne znakove i znakove naredbi. Ukupno je riječ o 32 znaka i 2 oznake na manevarskim površinama zračne luke, koje je sve bilo potrebno izmijeniti u jednoj noći.
Također je bilo potrebno izmijeniti oznake smjera uzletno-sletne staze na sustavu za upravljanje svjetlosnom signalizacijom na tornju Hrvatske kontrole zračne plovidbe i pripadajućim trafostanicama te ažurirati aerodromske nautičke karte i tekstualne podatke u Zborniku zrakoplovnih informacija (AIP).
Na ovom zahtjevnom poslu, čija priprema traje od početka 2019. godine, radili su stručnjaci različitih službi i profila zračne luke: službi razvoja, elektroenergetskog održavanja, aerodromskih aktivnosti, građevinskog održavanja, koordinacije prometa u stalnoj koordinaciji i pod nadzorom djelatnika Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Sve navedeno promijenjeno je u jednoj noći i s današnjim danom, 27. veljače 2020. stupila je na snagu primjena novih aeronautičkih karata i podataka iz AIP-a te je sve usklađeno s navigacijskim instrumentima za novi smjer uzletno-sletne staze, koji je umjesto dosadašnjih 05/23 od danas ima oznake 04/22.